Ontspannen weekje. - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Sanne Bechger - WaarBenJij.nu Ontspannen weekje. - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Sanne Bechger - WaarBenJij.nu

Ontspannen weekje.

Blijf op de hoogte en volg Sanne

12 Januari 2014 | IJsland, Reykjavik

Zo, het is even stil geweest van mijn kant. Deze week hebben we de eerste bijeenkomsten gehad van de Universiteit. Maandag hadden we om 10 uur een welkomstbijeenkomst met alle internationale studenten. We werden welkom geheten door de rector van de school die zelf wat te laat was. Ik verbaasde me over de hoeveelheid studenten die er in de collegezaal zaten. Later werd ons verteld dat 8 procent van de studenten internationaal is. Het kwam er op neer dat er jaarlijks 1100 internationale studenten in IJsland kwamen studeren. Dat is best veel in een land waar maar 350.000 mensen wonen.. We hoopte deze dag al wat andere studenten te ontmoeten maar daar was niet echt gelegenheid voor. Na het welkomstcollege moesten we gelijk onze inloggegevens gaan ophalen voor Ugla, het intranet hier. Natuurlijk was bij mij mijn Icelandic id nog niet klaar waardoor ik mijn inloggegevens niet kon ophalen. Door naar de International office. Blijkbaar had ik mijn papieren niet goed ingescand waardoor ze mijn handtekening niet konden lezen. Dat werd een paar dagen wachten. Typisch dat dit mij overkomt..
Nou, terug naar huis dan maar. Op facebook zagen we ’s middags een oproep van internationale studenten om ’s avonds een biertje te gaan drinken. Aangezien Shanna en ik altijd wel in zijn voor een lekker drankje dachten we dat dat een goede manier was om nieuwe mensen te ontmoeten. We vroegen onze huisgenoten mee maar die bleven thuis. Uiteindelijk gingen we richting de bar. Wat later dan de bedoeling was omdat ik weer zo nodig moest facetimen  Voor de digibeten onder ons dat is een programma op de ipad of iphone waarmee je via internet kan beeldbellen. Soort van skype maar dan alleen voor Apple apparaten. Daar stonden we dan bij de Glaumbar, jaaaaa hoor was de bar dicht. Nou, we wisten dat er in de sportbar nog happy hour was dus daar even een drankje gedaan.
Dinsdag zijn we naar een winkelcentrum in de buurt gegaan opzoek naar handdoeken voor Shanna. We hebben elke winkel bekeken en er was er een die daadwerkelijk handdoeken verkocht. De handdoeken kostte maar liefst 20 euro per stuk. Aangezien we wisten dat er ook een Ikea was besloot Shanna de volgende dag naar de Ikea te gaan om daar handdoeken te halen.
We zijn uiteindelijk nog wat gaan eten in het winkelcentrum en hebben daarna de bus richting huis gepakt.
Woensdag ging Shanna naar de Ikea en ik naar de universiteit voor mijn id-nummer. Op de universiteit aangekomen duurde het uiteindelijk 45 minuten voor ik eindelijk die inloggegevens had. Er waren weer wat dingen niet in orde zoals gewoonlijk bij mij het geval is. Ik weet overigens niet wat het uiteindelijk was aangezien ik geen ijslands spreek..
Daarna even wat boodschappen gedaan en weer richting huis.
Donderdag hadden we onze eerste bijeenkomst van de School of Education. Eindelijk ontmoette we de meiden en jongens(3 maar liefst) waarmee we de komende maanden in de klas zullen zitten. De leraren waren allemaal erg vriendelijk. Opvallend was de variatie in van mensen in de klas. Naast studenten van onze leeftijd zaten er ook mensen van rond de 40 in de klas. Het is hier overigens normaal om je kind mee naar school de nemen. Achter mij zat een Afrikaanse vrouw met haar dochtertje van een jaar of 1. Iedereen krijgt hier dus de mogelijkheid om te studeren. Tussen de middag hebben we met alle meiden geluncht en leerden we iedereen een beetje kennen.
’S Avonds zouden we met een groep naar het noorderlicht gaan kijken. Helaas sloeg het weer om en zijn we een biertje gaan drinken in de Glaumbar waar een karaoke avond aan de gang was. Er waren zo’n 6 mensen in de bar waaronder 2 jongens die zichzelf zo aantrekkelijk vonden dat ze zonder shirt gingen karaoke, beetje overdreven maar wel erg grappig.
Vrijdag gingen we naar de universiteit voor onze esn-kaart. Deze kaart is van de Erasmus organisatie die van alles voor internationale studenten organiseert en aankomende vrijdag hebben we een welkomstfeest. Laten Shanna en ik nou net niet van feestjes houden ;)
Vrijdag avond zijn we met 1 meiden de stad in gegaan. Lekker biertjes gedronken, een reggea-band bekeken en nog even wezen dansen. Iedereen is even aardig en we hebben het heel leuk!
Gister heeft Shanna bergschoenen aangeschaft omdat ze vandaag een bergwandeling zou gaan doen. Die ging niet door vanwege het slechte weer. Mijn bergschoenen worden opgestuurd zodat ik ook nog eens sportief kan gaan doen.
Vanochtend zouden we met een groep gaan brunchen. Aangezien ik wakker werd met ontzettende hoofdpijn ben ik helaas niet meegegaan.
Zo dat was het weer voor nu, ik ga weer even aan school werken. Morgen de eerste dag college!
We hebben er zin innnnnn!!!

Liefs en tot snel allemaal!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: IJsland, Reykjavik

Sanne

Actief sinds 26 Dec. 2013
Verslag gelezen: 509
Totaal aantal bezoekers 38729

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 25 April 2014

IJsland

14 Juli 2013 - 24 Augustus 2013

Zuid-Afrika

Landen bezocht: