Daar was ik weer! - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Sanne Bechger - WaarBenJij.nu Daar was ik weer! - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Sanne Bechger - WaarBenJij.nu

Daar was ik weer!

Blijf op de hoogte en volg Sanne

24 Januari 2014 | IJsland, Reykjavik

Weblog 24 januari
Hi you all!
Sorry dat ik zo lang niks heb geschreven ;) Het was druk, druk, druk. Vandaag moesten Shanna en ik onze minor van het eerste half jaar inleveren. Daar zijn we de afgelopen dagen dan ook zeer druk mee geweest! Nou ja we hebben ook genoeg leuke dingen gedaan! Ik zal jullie even bij praten.
Vorige week zijn we begonnen met onze lessen op de University of Education. We volgen de vakken Teaching English to you learners, Globalisation and Education & Icelandic nature and cultural legacy. Voor het eerste vak hebben we een hele leuke leraar. Zijn lessen zijn goed te volgen hoewel we veel van de stof al wel hebben gehad. Voor Globalisation hebben we twee aardige dames die ons les geven. Deze les zitten we met zo’n 13 nationaliteiten, erg leuk! Voor natuur en cultuur hebben we 3 docenten. Een van de docenten is een vrouw die tevens bioloog is. Sorry opa Fred ik zou willen zeggen dat ze heel interessant is maar niets is minder waar. Biologie is iets waar ik echt geïnteresseerd in ben maar niet op de manier hoe deze dame vertelt. Ze vertelt alles met een vertraging van zo’n 10 minuten. We hebben overigens pas een les van haar gehad maar wat ze in 2 en een haf uur vertelde kon ook in 1 uur. Daarnaast hebben we een leraar voor cultuur die ik niet kan verstaan. Ik snap het, Engels is moeilijk. Toch vind ik het knap dat je je accent zo kan vormen dat Engels net Ijslands lijkt.. Oja en dan hebben we nog Eggert. Hij is de geoloog van het stel. Een erg grappige man, af en toe loopt hij alleen een beetje vast. Hij is dan midden in een verhaal en ineens stopt hij met praten.
In ieder geval vind ik alle lessen interessant dus zo kom ik mijn semester hier wel door.
Maar ik ga hier natuurlijk niet alleen naar school. Ik heb in de afgelopen weken al heel veel mensen leren kennen. Afgelopen weekend heb ik op vrijdag 40 pannenkoeken staan bakken. Ik had alle mensen die ik tot dan toe kende uitgenodigd om te komen eten. Van mijn eigen vrienden ben ik gewend dat meestal de helft komt opdagen en we de rest wel in de kroeg zien. Hier niet dus. We zaten met 20 man in onze knusse appartement en iedereen wachtte met smart op mijn Dutch pancakes. Nou het heeft me 3 uur gekost maar iedereen vond ze lekker en had voldoende gegeten! Niets zo bevredigend als tevreden eters. Na het pannenkoeken eten hebben we nog wat drankjes gedronken en zijn we richting de ESN-party gegaan. Esn is de studentenvereniging voor de exchange students. Daar hebben we wat biertjes gedronken en lekker staan dansen en weer wat meer mensen ontmoet.
Zaterdag zijn Shanna en ik naar de fleemarket van Reykjavik gegaan. Daar hebben we lekkere garnaaltjes gehaald en dit is een van de weinige plekken waar je een IJslandse wollen trui van onder de 100 euro kan kopen. Verder hebben we die dag koffie(ik thee, ik houd niet van koffie wel jammer aangezien IJsland bekend staat vanwege goede koffie) gedronken met 3 meiden die hier op vakantie waren. Lori een van de meiden organiseert een programma op Hawaii waar je 3 maanden leert over de bijbel en daarna ga je 10 weken vrijwilligers werk doen. Niet helemaal iets voor mij maar wel een mooi initiatief. Deze meiden hebben ook helemaal die de behoefte hun geloof aan je op te leggen maar ze vertellen er wel heel gepassioneerd over. Ze waren hier ook vanwege dat project.
Ze vertelde ons dat ze dinsdag een auto hadden gehuurd en nog een twee plekjes over hadden, of we mee wilde? Natuurlijk wilde we dat.
’S Avonds hadden we een huisfeest in de straat. Wederom weer leuke nieuwe mensen ontmoet.
Maar dinsdag gingen we dus touren. We vertrokken om half 9 richting de autohuur. Daar kregen we gratis een grotere auto omdat ze het zielig vonden dat we met zijn 5-en in een heel klein autootje moesten rijden. Vandaar uit zijn we richten het schiereiland Snaefellsnes gereden. We hebben voornamelijk gereden en veel mooie foto’s gemaakt! Het waren er heel wat die ik allemaal op facebook heb gepost maar ik zal er bij mijn blog ook wat uploaden.
’S Avonds hebben we nog wat lekkers gegeten en daarna richting huis.
Donderdag zijn we met 2 Belgische studenten en een Finse naar de Blue Lagoon gegaan. Heerlijk 3 uur lang ontspannen in het water gelegen.
Vanavond hebben we een weer een feest van ESN. Dit keer gaan we alle ‘specialiteiten’ van IJsland proeven. Voor iedereen die niet weet wat de specialiteiten hier zijn.. Schapenballen, schapenhoofd en rotte haai staan hoog op de lijst. Je krijgt er gelukkig sterke shotjes bij om de smaak weg te spoelen.. Wish me luck!
Ik probeer snel weer te schrijven.
Dikke koude kussen uit IJsland!!



  • 24 Januari 2014 - 20:36

    José Rood:

    Super leuk verslag, Sanne! Wat een fantastische tijd heb jij daar, geniet ervan!

  • 28 Januari 2014 - 09:48

    Esther De Waal:

    Hallo Sanne,

    Wat leuk dat je mij de link hebt gestuurd, zodat ik nu jou reisverslagen direct kan lezen én kan reageren.
    Je schrijft heel leuk en het spreekt zeer tot de verbeelding.............. ik zie jou al 3 uur lang in de keuken staan een ontzettende grote stapel pannekoeken bakken voor al die liefhebbers. Superleuk idee ook.
    Het is een hele aparte belevenis daar in het Ijslandse. Gezellig dat je veel samen kunt beleven met Shanna.
    Al wat gewend aan de ijzige koude daar?
    Heel veel plezier én succes op de universiteit. Je houdt je vast goed staande tussen al die nationaliteiten.

    Dikke kus van ons 4-tjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: IJsland, Reykjavik

Sanne

Actief sinds 26 Dec. 2013
Verslag gelezen: 579
Totaal aantal bezoekers 38714

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 25 April 2014

IJsland

14 Juli 2013 - 24 Augustus 2013

Zuid-Afrika

Landen bezocht: