Long time no see - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Sanne Bechger - WaarBenJij.nu Long time no see - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Sanne Bechger - WaarBenJij.nu

Long time no see

Blijf op de hoogte en volg Sanne

11 Februari 2014 | IJsland, Reykjavik

Hi there!

Ik weet het, ik weet het. Het is belachelijk lang geleden sinds mijn laatste blog. Ja, een blog bijhouden hier is niet mijn sterkste punt en ik moet ook eerlijk zeggen dat ik er nu ook geen zin in heb. Maar ik wil al die lieve mensen die mijn foto's niet op facebook kunnen zien, mijn avontuur natuurlijk niet onthouden.
Ik begin maar waar ik de laatste keer gebleven was(wat een kromme zin..) De laatste keer vertelde ik jullie dat ik naar een Ijslands voedsel feest ging. Dine like a viking heette dat.. Nou dat heb ik gedaan hoor! Rotte haai, zure walvis, schapenballen en schapenhoofd stonden op het menu. GATVERDAMME. Bij de schapenballen ging ik bijna over mijn nek. De haai en walvis heb ik weg gedronken met een shot brenevinn. De shot was niet te drinken maar het brandde wel de smaak van de rest weg.
Gelukkig had ik een fles wijn mee genomen die de smaak ook goed wegspoelde. Na een paar wijntjes ging ik met Enya een Belgisch vriendinnetje richting een feestje. We hebben erg gelachen maar dat kan ook door de alcohol komen, nou ja ik weet het eigenlijk wel zeker.
Ik zit nu te denken wat we de volgende dag hebben gedaan.. Oja! de volgende dag zijn we naar een Fins vriendinnetje gegaan en hebben we daar met wat meiden een drankje gegaan. Later zijn we nog even de stad in gegaan.
Die week heb ik ook mijn eerste opdracht ingeleverd en terug gekregen met een 8,5 :)
Het weekend erna ben ik met mijn huisgenoten naar de south coast gereden. Ik had een enorme 7-persoons auto gehuurd die ook nog eens automatisch was. Daar werd ik redelijk paniekerig van.. Ik had namelijk nog nooit in een automatische auto gereden en nu had ik ook nog 6 meiden bij me in de auto. Na een paar keer de rem iets te hard in te hebben getrapt ging het me aardig af gelukkig.
Het was een fantastische dag! We hebben een waterval bezocht waar je achter kon lopen en een waar je omhoog kon lopen. Verder hebben we een mooie kustlijn bezocht met zwarte stranden en nog wat kleine dorpjes. Foto's zal ik bijvoegen.
Na de trip had ik een feestje maar ik was helemaal kapot dus ik ben lekker gaan slapen.
Nou wederom weer een rustige schoolweek. We kregen de opdracht een essay te schrijven over Njal's saga. Een boek met heel veel mensen die elkaar allemaal vermoorden enzo.. Echt helemaal mijn ding, NOT. Ik heb mijn essay gelukkig af :)
Afgelopen weekend hadden we de pubcrawl. We hebben onder leiding van 2 IJslandse jongens een aantal bars bezocht en heel veel bier gedronken.. Het doel van mij en shanna was om de Last 'women standing' te zijn. Dat is Shanna gelukt, mij niet. Na zaterdag niks te hebben gedaan omdat ik misselijk was en last van mijn hoofd had(goh hoe zou het komen) ben ik zondag wat aan school gaan doen. Verder was ons weekend niet heel bijzonder.
Oh wacht! Ja, we hebben inmiddels 2 keer het noorderlicht gezien! Ik heb er geen foto's van kunnen maken maar het was erg leuk :)
Donderdag gaan we een aantal Engelse lessen bekijken op een privé school buiten Reykjavik. 's Avonds vieren we de verjaardag van een huisgenootje. Vrijdag heb ik een Valentijns date met Shanna naar een bijzondere muziek installatie. In Finland is Valentijn overigens vriendschapsdag, veel beter idee! Oftewel Shanna en ik gaan ons 6 weken samenwonen vieren :) Dat ze het met me heeft overleefd ;)
Het weekend gaan we weer naar het schiereiland Snaefullsness waar we een aantal weken geleden ook waren. Nu gaan we alleen 2 dagen en hebben we met 6 andere een huisje gehuurd. Het huisje naast ons is aan 8 Finse vrienden van ons verhuurd dus dat wordt een feestje! Bij het plaatsje waar we zitten is een grote fjord waar je in de winter vaak Orka's ziet. Op hoop van zege dan maar :)
Volgende week komt mijn eerste bezoeker! Daar kijk ik stiekem al sinds ik wegging naar uit. We gaan samen naar de blue lagoon en de golden circle rijden maar dan in 2 dagen. We hebben een nacht een cottage met hottub geboekt hier 200 km vandaan. Als ik het doe, doe ik het goed. Voor het huisje mag ik overigens mijn moedertje bedanken! Moeders bedankt!
Financieel rond komen is hier best lastig.. Maar het gaat me tot nu toe aardig af en dan koken we elke avond netjes voor ons zelf.
Nou ik heb het wel weer gehad met schrijven, ik laat snel weer van me horen(weekje of 2 denk ik)
Oja en ik heb mijn ticket terug geboekt :( 17 April land ik om 9 uur op Schiphol.
Ik ben de eerste van al mijn vrienden die vertrekt. De meeste blijven tot eind mei. De plicht roept, ik mag weer lekker gaan stage lopen. Ach er zijn ergere dingen in het leven.
Ik weet zeker dat ik hier nog een keer terug kom om de hele ring weg te doen!

Dikke knuffels uit Reykjavik!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: IJsland, Reykjavik

Sanne

Actief sinds 26 Dec. 2013
Verslag gelezen: 579
Totaal aantal bezoekers 38723

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 25 April 2014

IJsland

14 Juli 2013 - 24 Augustus 2013

Zuid-Afrika

Landen bezocht: