Weekendjes weg en aangenaam bezoek!! - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Sanne Bechger - WaarBenJij.nu Weekendjes weg en aangenaam bezoek!! - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Sanne Bechger - WaarBenJij.nu

Weekendjes weg en aangenaam bezoek!!

Blijf op de hoogte en volg Sanne

01 Maart 2014 | IJsland, Reykjavik

Hallo allemaal!

Even schakelen hoor, ik doe hier zoveel in het Engels dat het onnatuurlijk aanvoelt om in het Nederlands te schrijven..
De laatste keer dat ik schreef was voor het weekend naar Snaefullsnes. Inmiddels 2 weken geleden ben ik een weekend met 3 huisgenoten, 2 Finse vrienden van een huisgenoot en nog een klasgenoot naar het schiereiland geweest. We hadden een cottage met hottub gehuurd voor 1 nacht. Zaterdag zijn we vroeg gaan rijden. Ik in de ene auto en mijn huisgenoot in de andere auto. Na een paar stops kwamen we aan bij onze cottage. Erg mooi! We hadden een prachtig uitzicht en het huisje was heel knus. De rest wilde graag gaan hiken maar ik en Shanna wilde graag naar de zeehonden brug omdat we hadden begrepen dat je daar eventueel orka's zou kunnen zien. We hebben de rest gedropt en zijn samen doorgereden. Allereerst stopte we onderaan de brug waar twee zeehonden lekker aan het zwemmen waren. Ze waren heel nieuwsgierig en zaten ons letterlijk aan te staren. OP het moment dat we een foto wilde maken doken ze helaas steeds onderwater. Boefjes! Daarna zijn we de brug opgereden en hebben onze auto aan de kant gezet. Er waren een hoop mensen aan het het fotograferen en wij waren wel benieuwd wat ze zagen. Het waren geen orka's maar ene grote groep dolfijnen! Ze waren best ver weg dus kregen we ze niet goed op de foto maar het was wel erg leuk om te zien.
Daarna zijn we terug gereden en hebben we lekker in het huisje gezeten. Shanna maakte heerlijke curry en de rest genoot van de hottub. Daarna had Janina Finse pannenkoeken gebakken. (super lekker)
De volgende dag zijn we het eiland verder gaan ontdekken en hebben we veel gereden.
Maandag weer back to school.
Donderdag was het zover, mijn eerste bezoeker!
Thijs kwam 's middags om half 4 aan en ik wilde hem verrassen door toch op het vliegveld te staan. Dus de bus van 3 uur genomen, zie ik dat het vliegtuig eerder aankwam. Daar ging de verrassing.. Gelukkig was hij nog net niet in de bus gestapt..
Nou uiteindelijk samen richting Reykjavik. Shanna zou lekker koken 's avonds dus dat had ik alvast goed geregeld. Na het eten zijn we naar een concert gegaan. Daarna zijn we in een of andere lege bar beland waar karaoke hebben gezongen.
De volgende dag hebben Thijs en ik de auto opgehaald om vervolgens naar de Blue Lagoon door te rijden. Daar hebben we lekker een middagje rondgehangen. 'S avonds heeft Thijs heerlijke hamburgers met zelfgemaakte frietjes gebakken :) 'S avonds zijn we lekker op tijd gaan slapen aangezien we de volgende dag vroeg de golden circle zouden gaan doen! Volgende dag uiteindelijk om 10 vertrokken. Eerst zijn we naar Pingevellir geweest, een nationaal park waar we lekker hebben gewandeld. Daarna zijn we naar de Geysir geweest. Leuk hoor dat water wat omhoog spuit, maar het was erg koud.. Daarna zijn we door gereden naar de watervallen(Gulfoss)
Aan het einde van de middag gingen we opzoek naar ons huisje voor die nacht. Dat was een hele zoektocht. De dame bij wie we uiteindelijk de sleutel hadden gehaald had ons de verkeerde route gegeven naar het huisje. Uiteindelijk is haar man gekomen en kwamen we erachter dat ze het verkeerde huisje had omcirkeld.. Heel fijn.
Het huisje was daarentegen super! Enorm huis met hottub.
'S avonds lekker gekookt en genoten van de hottub.
De volgende dag zijn we de south coast gaan doen. Daar wederom weer mooie foto's gemaakt.
Maandag en dinsdag zijn we lekker in Reykjavik gebleven waar de kerk hebben beklommen en nog mooie foto's van het Noorderlicht hebben gemaakt.
Woensdag moest ik helaas weer afscheid nemen..
Nu lekker genieten van de laatste 7 weken!
Woensdag is hier het bierfestival begonnen! Donderdag ben ik samen met Shanna geweest en zo meteen ga ik weer.. Zwaar leven!
Nou ik ben wel weer klaar met schrijven!

With love from Reykjavik!

  • 02 Maart 2014 - 14:22

    Oops:

    Ik heb gisteren hollandse pannekoeken gebakken.
    Hoe maak je Finse pannekoeken?


  • 10 Maart 2014 - 14:07

    Esther De Waal:

    Ha die Sanne,

    Alle verslagen zijn zo leuk om te lezen. Wat een fantastische ervaring doe je op. Super leuk voor jou én voor ons om meegenomen te worden met jouw reisverslagen.
    Ben heel benieuwd naar 'het geheim' van de Finse pannekoek? Recept is welkom hoor......

    Hier gaat het goed. Wij genieten van een heerlijke, zonnige lente. Gisteren naar ijssalon De Hoop. Wat een rij, niet normaal. Het was ons eerste ijsjes voor dit jaar. Lekker van genoten.

    Kijk er naar uit jouw verdere verhalen en ervaringen te horen. Tot ziens weer.
    Maak nog een leuke tijd van de resterende 5 weken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: IJsland, Reykjavik

Sanne

Actief sinds 26 Dec. 2013
Verslag gelezen: 691
Totaal aantal bezoekers 38731

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 25 April 2014

IJsland

14 Juli 2013 - 24 Augustus 2013

Zuid-Afrika

Landen bezocht: