De eerste indruk - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Sanne Bechger - WaarBenJij.nu De eerste indruk - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Sanne Bechger - WaarBenJij.nu

De eerste indruk

Blijf op de hoogte en volg Sanne

04 Januari 2014 | IJsland, Reykjavik

Lieve allemaal,
Hierbij mijn eerste blog voor Ijsland. Gister vertrokken we om half 11 met vliegtuig richting reykjavik.
Voor degene die het nog niet weten ik ben samen met Shanna een vriendin van school.
We vertrokken met een knoop in onze maag maar waren blij toen we eindelijk in het vliegtuig zaten. De eerste vlucht was naar Copenhagen die maar een uurtje duurde. Ik viel binnen 5 minuten in slaap en werd wakker toen we gingen landen. Ik schrok m gelijk dood want mijn jas was weg.
Ja het begon gelijk goed. Gelukkig had de stewardess hem in het handbagage vak gelegd omdat ik hem blijkbaar op de grond had gegooid.( sorry, niet expres) Nou daar gingen we met onze spullen. We hadden ander half uur maar toen we het vliegtuig uitstapte zagen we dat we maar 2 meter naar de volgende vlucht hoefde te lopen. We hebben even een klein(echt klein) broodje gehaald(was maar 5 euro..) Na een uur mochten we het volgende vliegtuig in. Dat beviel ons iets meer dan de vorige we hadden namelijk nu een scherm waar we films konden kijken :) Overigens heb ik er niet veel van meegekregen.. Ik viel snel weer in slaap.
Na 3 uur vliegen kwamen we eindelijk aan in IJsland. We zaten helaas aan de verkeerde kant van het vliegtuig waardoor we alleen maar zee zagen in plaats van het mooie landschap.
Toen we het vliegtuig uitstapte waren we aangenaam verrast. Het was helemaal niet zo koud!
Bij de bagage band aangekomen waren onze koffers er al. Toen moesten we gaan kijken hoe we bij het appartement gingen komen.
Ze hadden ons verteld de flybus te nemen en dan 10 minuten te lopen. Maar ik was eigenwijs en had geen zin om te lopen. Dus ben ik naar een andere maatschappij gelopen die vertelde dat ze 200 meter van het appartement stopte. Voor 2200(12,50) kroon konden we mee.
Toen we uitstapte wisten we niet goed welke kant we opmoesten de nummers liepen namelijk van 28 naar 26 naar 27/ Oja en wij moesten natuurlijk 29 hebben die er niet tussen stond.
Nou, huisbaas gebeld. We moesten de heuvel aflopen en dan zou hij buiten staan.
Ja hoor, gevonden! De huisbaas bleek een van de meest vrolijke mensen te zijn die ik ooit had ontmoet. Wat een gezellige vent. Zijn vrouw was al even aardig. We werden hartelijk ontvangen en ze lieten ons het appartement zien. Erg mooi!
We hebben een ruime keuken, woonkamer met 2 extra bedden en een slaapkamer met 2 bedden. Genoeg ruimte voor logees dus!!
We hebben onze spullen uitgepakt en zijn toen de stad in gegaan. Binnen 5 minuten stonden we in hartje centrum. We hebben een tijdje rondgelopen en wilde toen boodschappen doen. Helaas die ging al om half 8 dicht. Toch een nachtwinkel gevonden en daar wat broodnodige dingen gehaald.
We besloten om in een van de vele kroegen een hamburger en frietje te eten. Voor 12,50 hadden we een hamburger, frietjes en niet te vergeten een halve liter bier. We hebben onze ogen uitgekeken naar de figuren die we zagen.
Toen mij oom zei dat de Ijslanders echt van die vikingen zijn met grote baarden dacht ik dat hij een grapje maakte. Nee hoor! De een is nog ruiger dan de ander. Het zijn vooral grote brede mannen met veel te veel haar(woest aantrekkelijk zoals we dat thuis zeggen, NOT)
Daarna zijn we lekker richting huis gelopen en besloten we al snel ons bed in te duiken.
Vanochtend lekker uitgeslapen, ontbeten en nu zijn we aan school aan het werk. Zo tijd om boodschappen te doen!

Lieve groeten!

  • 04 Januari 2014 - 18:36

    José Rood:

    Lieve Sanne,
    Leuk om zo snel een verslag van je te lezen! Wat ziet het er goed uit daar. Fijn dat de mensen die jullie ontvingen zo aardig en vrolijk zijn! Zag ik het goed dat er buiten wel sneeuw ligt?? Geniet maar van alle eerste indrukken, veel liefs van ons 5jes! XXXXX

  • 05 Januari 2014 - 08:14

    Yasmine:

    He Sanne, wat een leuk verhaal :) En wat een mooi appartement hebben jullie! Heel veel plzier en geniet ervan. xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: IJsland, Reykjavik

Sanne

Actief sinds 26 Dec. 2013
Verslag gelezen: 602
Totaal aantal bezoekers 38778

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 25 April 2014

IJsland

14 Juli 2013 - 24 Augustus 2013

Zuid-Afrika

Landen bezocht: